• Fri fragt over 798,-
  • Hurtig levering 1-2 hverdage
  • Butik i Glostrup

Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Askovgaard. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Askovgaard.

Betaling
Askovgaard modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Ved bankoverførsel sendes varen når fakturabeløbet er registreret på vores konto. 
Nordea Glostrup Afdeling: Reg. nr. 2277      0747 808 538
Askovgaard krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Levering


Som kunde kan du vælge at få varerne leveret med GLS eller PostNord, eller du kan vælge at afhente din ordre fra butikken i Glostrup.

 

Vi efterstræber at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver afsendt dagen efter.
Askovgaard sørger for levering med PostNord. (med mindre andet angives)  Rettidig levering forudsætter dog at PostNord overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Askovgaard kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Askovgaard naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Askovgaard tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. 

 

Gratis fragt
Der tilbydes gratis fragt ved køb over 798 kr. Ved gratis fragt sendes varerne med GLS til valgte pakkeshop. Bemærk venligst at gratis fragt ikke gælder ved køb af de fleste parasoller og parasolfødder.

Levering til Norge
ASKOVGAARD leverer gerne til hele Norge. Bemærk at varerne sendes inklusiv moms. Askovgaard afregner kvartalsvis moms med de norske myndigheder. Vi benytter PostDanmark og sender til en fast pris på 300 kr. pr. ordre.  Alle forsendelser til Norge leveres til nærmeste afhentningssted. Der er ikke mulighed for at tilkøbe omdeling. Leveringstid: 2 - 6 dage.

Levering til Sverige
ASKOVGAARD leverer gerne til hele Sverige. Vi benytter Postdanmark/PostNord og sender til en fast pris på 75 kr. pr. ordre.  Alle forsendelser til Sverige leveres til nærmeste afhentningssted. Det er ikke muligt at tilkøbe omdeling ved forsendelse til Sverige. Leveringstid: 1 - 5 dage.

Reklamationsret
Askovgaard yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Askovgaard indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Askovgaard returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Askovgaard
Nørre Alle 27
2600 Glostrup
Mail: info@askovgaard.dk
Telefon: 21254302

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Askovgaard har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@askovgaard.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her

Oplysninger om Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til konkurrence- og Forbrugerstyreksens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger i et andet EU-land. Klage kan indgives her -  http://ec.europa.eu/odr  - Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@askovgaard.dk